Klik..Klik..

Monday, 12 November 2012

Crepe Durian N Kek Coklat

Mula-mula tgk cam x sedap n x menarik jew tp bile dah rase perhhh...sedap giler...rase cam mkn durian jew...
Crepe Durian

Kek ni hasil tangan k.fizaku tok majlis perpisahan sek anknyer aiman...kek nie pon sodap n nak wat pon senang...
Kek Coklat

Majlis IHTIFAL Pasti Al-Huda


Majlis IHTIFAL Pasti Al-Huda berlangsung khamis lps majlis penyampaian sijil n hadiah bg pelajar-pelajar pasti...termasuk ler Dihah yg dapat hadiah sbb dpt no 3 dlm kelas...pastu dihah jugak wat persembahan nyanyian...(tp suare x bape nak dgr pon miming jew lebih...hehehe)...yg bestnyer majlis nie ade sediakan sarapan pagi ek untk ibubapa n ank2....




persembahan nyanyian dihah n kwn...






Tuesday, 6 November 2012

Jom Berkelah....

Minggu lps aku n family berkelah dan mandi manda di Port Dickson...kami bgerak dlm kol 8 pg tp keadaan cuaca mase tue mendung jew dlm ati doa moga2 jgn ler ujan nanti x syok lak nak mandi kan...smpai sane dlm kol 10 pg....alhamdulillah smpai ptg kami kat sane x ujan cume mendung2 jew...








Antara menu untuk santapan kami setelah penat mandi2 dan bermain2 ngan pasir...menu yg paling best sambal tempoyak n cencalok...dapnyerrrr...



Selesai acara mandi2 dak dua org nie main keta mainan plak...layan kan jew ler...


so tamat....


**Happy Birthday**


Allah selamatkan kamu....Allah selamatkan kamu......Allah selamatkan Norfatin Nadihah  & Norqalesya Iman ....sayang ank2 ibu...




moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki....dan menjadi anak yang solehah ye sayang...









Wednesday, 24 October 2012

Monday, 15 October 2012

GoOd LuCk KaKaK...


Hari nie bermula la peperiksaan akhir tahun si dihah selama 1 mggu....good luck ek kakak...

Tuesday, 2 October 2012

Ikea Wif My Lovely Friends..

Lunch time jumaat lps aku, alynn, k.yati n k.aza jejalan pegi ikea makan2 n cuci2 mata (xde makne nyer cuci mata)... time kaseh pada k.aza yang sudi bwk kami sume pegi ikea k (nanti bwk lg ek!) layannnnn...



antara menu lunch kami...yumy2...








Monday, 1 October 2012

MAKAN

Mggu lepas balik dari Puncak Perdana kami singgah makan kat restoran pulau (x perasan plak name restoran tue) berhampiran ngan menara celcom kat jalan semarak...






Thursday, 9 August 2012

Menu-Ramadhan yg ke-19 hari

Semekom...selamat berpuasa..sebenarnyer nak kongsi cite yg semalam tetiba rajin nak memasak juadah berbuka puasa...sbb hubby cakap dah boring asyik makanan yang dibeli di bazaar jew...so ngan rela hati nyer semalam aku pon masak ler...simple jew pon juadahnyer...so ini la juadah2 nyer...


Ayam Masak Paprik


Ikan Goreng Berlada 


Masak Tempoyak ngan Petai ( k.nor yg bagi...)

Monday, 23 July 2012

Makanan Bagus untuk Kita Ketika Berpuasa



Ketika bersahur anda disarankan mengambil makanan yang berasaskan tumbuhan hijau seperti sayur-sayuran dan juga makanan yang berasaskan serat yang terdiri daripada roti dan juga air mineral dengan kuantiti yang banyak.  Terdapat beberapa menu makanan yang disenaraikan di bawah baik untuk anda ketika bulan puasa! 

Sayuran-sayuran dari serat hijau (Fibregreen)
Pengambilan sayuran hijau mampu melambatkan proses penghadaman sekaligus melambatkan keinginan untuk makan. Selain baik untuk kesihatan dan juga perut, daun hijau seperti sederi dan juga lobak merah memang baik untuk proses penghadaman. 

Karbohidrat
Maksud bijirin adalah seperti roti serat yang dijual mempunyai kanduagan gandum (Wheat) . Anda boleh memakan roti putih namun lebih digalakkan memakan roti yang terdiri daripada bijirin kerana rotinya lebih tebal akan membuat anda lambat lapar. Selain daripada itu juga variasikan menu anda agar tidak bosan, pilih la menu dari produk kekacang seperti kacang dal ataupun minuman barli ketika bersahur. Penuhkan dengan menu tersebut agar anda kekal cerdas untuk bekerja di siang hari. 

Makanan protein
Kurangkan memakan nasi tetapi lebihkan pengambilan lauk dari menu berasaskan daging, terutama sekali dari resepi ikan. Ikan sememangnya antara menu yang harus anda hidangkan untuk seisi keluarga ketika bersahur. 

Kurma
Sebelum tamat waktu bersahur, seelok-eloknya pengambilan kurma harus dititikberatkan kerana kurma adalah antara makanan yang memang penuh dengan khasiat dan vitamin, antara khasiat yang terdapat di dalam kurma adalah seperti, serat, gula, vitamin A dan C serta zat mineral atau galian seperti besi, kalsium, sodium dan potasium.

Wednesday, 18 July 2012

Sukan Tahunan Tadika PASTI

Mggu lepas sukan tahunan sekolah Dihah...x tahu nak cite pe so layan gbr je la ek...






Thursday, 24 May 2012

Nasi Ayam Keramat

Ari nie tukar angin so kami-kami (Alyn, Nadia n Jaja) semua mkn nasi ayam kat keramat...nasi ayam nyer sedap bangatt..harge pon x mahal sgt cume Rm6 sepinggan...





Nasi ayam nie Alyn punyer ade extra hati n pedal ayam...sedap!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...